Výpadek Monety: Co způsobilo dnešní problémy s bankovnictvím

Moneta Výpadek Dnes

Aktuální stav výpadku služeb Moneta Money Bank

V současné době čelí klienti Moneta Money Bank rozsáhlému výpadku bankovních služeb, který významně ovlivňuje jejich každodenní finanční operace. Banka potvrdila, že technické problémy zasáhly především internetové bankovnictví, mobilní aplikaci Smart Banka a některé funkce platebních karet. Podle oficiálního vyjádření banky se technický tým intenzivně věnuje řešení této situace, přičemž prioritou je co nejrychlejší obnovení všech služeb.

Klienti reportují především problémy s přihlášením do internetového bankovnictví, kde se objevuje chybová hláška o nedostupnosti služby. Některým klientům se nedaří provádět běžné platební transakce, kontrolovat zůstatky na účtech ani zadávat nové platební příkazy. Výpadek se projevuje také při pokusech o výběry z bankomatů, kde dochází k občasným odmítnutím transakcí.

Moneta Money Bank průběžně informuje své klienty prostřednictvím sociálních sítí a své oficiální webové stránky o aktuálním stavu řešení problému. Podle posledních informací je příčinou výpadku technická závada v hlavním datovém centru banky, která nastala během plánované údržby systémů. Banka ujišťuje, že bezpečnost klientských dat není ohrožena a že se nejedná o kybernetický útok.

Pro klienty, kteří potřebují provést neodkladné platby, banka doporučuje využít síť svých poboček, kde jsou transakce zpracovávány v omezeném režimu. Zákaznická linka je v současnosti přetížena zvýšeným počtem dotazů, proto banka žádá klienty o trpělivost a pochopení. Alternativně mohou klienti využít služeb jiných bank, pokud mají k dispozici další platební karty.

Technické oddělení banky pracuje na problému v nepřetržitém režimu a podle interních odhadů by mělo dojít k postupnému obnovování služeb v následujících hodinách. Banka se zavázala kompenzovat případné škody vzniklé v důsledku výpadku, zejména pokud klientům vznikly dodatečné náklady kvůli nemožnosti provést plánované platby včas.

Situace je bedlivě sledována Českou národní bankou, která je o průběhu řešení pravidelně informována. Moneta Money Bank se za vzniklé komplikace svým klientům omlouvá a ujišťuje, že dělá maximum pro co nejrychlejší nápravu situace. Pro aktuální informace o stavu služeb banka doporučuje sledovat své oficiální komunikační kanály, kde jsou pravidelně zveřejňovány nejnovější zprávy o průběhu řešení technických potíží.

Zasažené bankovní služby a platební systémy

Během dnešního rozsáhlého výpadku služeb banky MONETA Money Bank došlo k narušení široké škály bankovních služeb a platebních systémů. Klienti se potýkali především s nefunkčností internetového bankovnictví a mobilní aplikace Smart Banka, což značně zkomplikovalo možnost provádět běžné bankovní operace. Výpadek se projevil také na fungování platebních karet, kdy někteří klienti zaznamenali problémy při placení v obchodech nebo při výběrech z bankomatů.

Významně byla zasažena možnost realizovat jak domácí, tak zahraniční platby. Klienti nemohli zadávat nové platební příkazy ani sledovat stav svých účtů a historii transakcí. Společnosti využívající služby MONETA Money Bank pro své podnikatelské účty čelily komplikacím při zpracování hromadných plateb a výplat mezd. Nefunkční byly také služby spojené s investováním a správou podílových fondů, stejně jako možnost sjednávání nových bankovních produktů online.

Výpadek se dotkl i zpracování okamžitých plateb, které jsou běžně dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Klienti nemohli využívat službu PLATBA 24, která umožňuje rychlé platby při online nákupech. Problémy se nevyhnuly ani multibankovní aplikaci Smart Banking, prostřednictvím které klienti spravují účty vedené u různých bank.

Zasaženy byly také služby spojené s obsluhou úvěrových produktů. Klienti nemohli provádět mimořádné splátky úvěrů, měnit nastavení splátek ani žádat o nové úvěrové produkty. Komplikace nastaly i v oblasti správy kreditních karet, včetně nemožnosti sledovat dostupný úvěrový rámec či provádět převody z kreditní karty.

V pobočkách banky došlo k omezení možnosti provádět některé operace, jelikož pracovníci neměli přístup k běžným systémům. Především složitější operace, které vyžadovaly ověření v centrálních systémech, nebylo možné realizovat. Bankomaty MONETA Money Bank fungovaly v omezeném režimu, což se projevilo především při pokusech o vklad hotovosti.

Služby třetích stran napojené na systémy MONETA Money Bank také zaznamenaly výpadky. Jednalo se například o různé finanční aplikace, agregátory účtů a služby pro správu osobních financí. Problémy se projevily i u partnerských společností, které využívají platební bránu MONETA Money Bank pro zpracování online plateb.

Narušeno bylo také zpracování pravidelných plateb a trvalých příkazů. Některé automatické platby mohly být zpožděny nebo neprovedeny v plánovaném termínu. Klienti využívající služby elektronické fakturace a automatického párování plateb v účetních systémech museli tyto procesy dočasně pozastavit nebo řešit alternativními způsoby.

Dnešní výpadek Monety nám připomíná, že i v digitálním světě musíme být připraveni na nečekané překážky a mít záložní plán

Radmila Dvořáková

Doba trvání technických problémů

Technické problémy v systémech Moneta Money Bank se objevily v ranních hodinách a přetrvávaly po značnou část dne. První hlášení o výpadcích začala přicházet krátce po 7. hodině ranní, kdy klienti zaznamenali problémy s přihlášením do internetového bankovnictví. Situace se postupně zhoršovala a kolem 9. hodiny již nefungovaly ani bankomaty a platební terminály. Banka okamžitě zahájila práce na odstranění závady, nicméně komplexnost problému si vyžádala delší čas na jeho vyřešení.

Výpadek postihl většinu klíčových služeb banky po dobu přibližně 8 hodin, což významně ovlivnilo běžný provoz a každodenní transakce klientů. Některé pobočky banky musely dočasně omezit své služby, jelikož neměly přístup k centrálním systémům. Klienti nemohli provádět běžné bankovní operace, jako jsou převody peněz, kontrola zůstatků či správa trvalých příkazů. Zvláště problematická byla situace pro podnikatele a firmy, které nemohly přijímat platby kartou, což vedlo k významným komplikacím v jejich podnikání.

Technický tým Monety pracoval na obnovení služeb v režimu nejvyšší priority. Postupné obnovování funkcí začalo kolem 15. hodiny, kdy se podařilo zprovoznit část bankomatové sítě. Internetové bankovnictví bylo plně obnoveno až v podvečerních hodinách, přibližně kolem 17:30. Platební terminály se vrátily do normálního provozu jako poslední, a to krátce před 19. hodinou.

Banka během výpadku komunikovala s klienty prostřednictvím sociálních sítí a své infolinky, která byla značně přetížená. Mnoho klientů vyjadřovalo nespokojenost s délkou trvání výpadku a nedostatečnou informovaností. Moneta se za vzniklé komplikace omluvila a přislíbila kompenzace klientům, kteří byli výpadkem významně postiženi.

Důsledky technických problémů se projevovaly i následující den, kdy některé transakce zadané během výpadku byly zpracovávány se zpožděním. Banka musela řešit stovky reklamací a dotazů souvisejících s nedokončenými či neprovedenými transakcemi. Technické týmy následně implementovaly dodatečná opatření, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala. Byla posílena redundance systémů a zavedeny nové monitorovací mechanismy.

Celková doba výpadku patřila k nejdelším v historii české bankovní sféry za poslední roky. Incident ukázal, jak zranitelné mohou být moderní bankovní systémy a jak důležité je mít připravené záložní scénáře pro podobné situace. Moneta následně přehodnotila své krizové postupy a posílila technickou infrastrukturu, aby minimalizovala riziko podobných výpadků v budoucnosti.

Příčiny dnešního výpadku bankovních služeb

Dnešní rozsáhlý výpadek bankovních služeb Moneta Money Bank byl způsoben závažnou technickou poruchou na hlavním datovém centru banky. K incidentu došlo v ranních hodinách, přibližně v 6:30, kdy došlo k selhání záložních systémů během plánované údržby serverové infrastruktury. Techničtí specialisté banky okamžitě zaznamenali nestandardní chování systémů, které vedlo k postupnému výpadku jednotlivých bankovních služeb.

Primárním důvodem této kritické situace byla kombinace několika nepředvídatelných faktorů. Během standardní aktualizace zabezpečovacích protokolů došlo k řetězové reakci, která způsobila přetížení záložních systémů. Toto přetížení následně vedlo k automatickému odpojení některých klíčových serverů, což mělo za následek nedostupnost internetového bankovnictví, mobilní aplikace i problémů s platebními kartami.

Situaci dále zkomplikoval fakt, že záložní datové centrum v jiné lokalitě nezareagovalo podle předpokládaných postupů. Automatický přechod na záložní systémy selhal, což způsobilo prodloužení doby výpadku. Technici museli přistoupit k manuálnímu přepojení na záložní systémy, což je proces značně časově náročný a vyžaduje precizní koordinaci všech zapojených týmů.

Banka se potýkala také s následky nedávné implementace nového bezpečnostního protokolu, který měl zvýšit ochranu proti kybernetickým útokům. Tento systém v kombinaci s ranní poruchou vytvořil neočekávané konflikty v síťové infrastruktuře. Specialisté museli nejprve identifikovat vzájemné souvislosti mezi novým zabezpečením a stávajícími systémy, aby mohli problém efektivně vyřešit.

Významnou roli v celé situaci sehrál také zvýšený počet přístupů do internetového bankovnictví v ranních hodinách, kdy mnoho klientů pravidelně kontroluje své účty a zadává platební příkazy. Tento zvýšený provoz v kombinaci s technickými problémy způsobil další zátěž na již tak nestabilní systémy. Banka proto musela postupně obnovovat služby tak, aby nedošlo k opětovnému přetížení serverů.

Moneta Money Bank okamžitě aktivovala krizový štáb, který koordinoval veškeré činnosti spojené s obnovou služeb. Současně byla posílena kapacita call centra, aby mohli operátoři odpovídat na dotazy znepokojených klientů. Banka také průběžně informovala o situaci prostřednictvím sociálních sítí a svých oficiálních komunikačních kanálů.

Pro prevenci podobných situací v budoucnu banka přijala sérii technických a organizačních opatření. Mezi ně patří posílení redundance kritických systémů, modernizace monitorovacích nástrojů a revize procesů při přechodu na záložní systémy. Tyto kroky by měly minimalizovat riziko podobných výpadků v budoucnosti a zajistit stabilnější provoz bankovních služeb.

Fungující a nefungující bankomaty Moneta

V souvislosti s dnešním rozsáhlým výpadkem služeb banky Moneta Money Bank se mnoho klientů potýká s problémy při výběru hotovosti z bankomatů. Aktuálně je mimo provoz přibližně 40% všech bankomatů této finanční instituce. Nejvíce postižené jsou bankomaty v Praze, především v oblastech Prahy 1, Prahy 4 a Prahy 8, kde nefunguje více než polovina zařízení. Situace je komplikovaná také v Brně, kde zejména v centru města hlásí klienti problémy s výběrem hotovosti.

Parametr Moneta výpadek 2023
Typ výpadku Internetové bankovnictví
Služby Smart Banka, Internet Banka
Platební metody Platby kartou funkční
Bankomaty V provozu
Pobočky V provozu

Banka se k situaci vyjádřila prostřednictvím svého mluvčího a uvedla, že technické potíže jsou způsobeny rozsáhlou aktualizací systému, která měla být původně dokončena v ranních hodinách. Bohužel, komplikace při implementaci nového softwaru způsobily, že některé bankomaty zůstávají nadále mimo provoz. Moneta Money Bank doporučuje svým klientům využívat především bankomaty v obchodních centrech a pobočkách banky, které jsou prioritně uváděny zpět do provozu.

Fungující bankomaty lze v současné době nalézt především v následujících lokalitách: nákupní centrum Palladium v Praze, OC Nový Smíchov, Galerie Vaňkovka v Brně, OC Olympia Brno a většina bankomatů v krajských městech mimo hlavní centra. Klienti mohou také bez poplatku využívat bankomaty jiných bank, Moneta se zavázala, že vzniklé poplatky za výběry z cizích bankomatů po dobu výpadku svým klientům zpětně proplatí.

Mezi problematické oblasti s nefunkčními bankomaty patří zejména menší města a venkovské oblasti, kde je často k dispozici pouze jeden bankomat Monety. V těchto lokalitách je situace nejkritičtější, protože obyvatelé nemají alternativní možnosti výběru hotovosti. Technici banky pracují na postupném obnovování služeb, přičemž předpokládaný čas úplného zprovoznění všech bankomatů je odhadován na pozdní večerní hodiny.

Banka zřídila speciální informační linku, kde mohou klienti zjistit aktuální stav konkrétního bankomatu. Zároveň je možné využít mobilní aplikaci Moneta Smart Banka, která by měla zobrazovat aktuální dostupnost bankomatů, ačkoliv někteří uživatelé hlásí, že tyto informace nejsou vždy přesné kvůli probíhajícímu výpadku systémů.

Pro klienty, kteří nutně potřebují vybrat hotovost a nemají v dosahu funkční bankomat, banka mimořádně umožňuje výběr na pobočkách i bez předchozího objednání. Některé pobočky proto prodloužily svou otevírací dobu, aby mohly lépe reagovat na zvýšenou poptávku po hotovostních službách. Situace je průběžně monitorována a banka slibuje pravidelné aktualizace o stavu jednotlivých bankomatů prostřednictvím svých oficiálních komunikačních kanálů.

Problémy s internetovým a mobilním bankovnictvím

V průběhu dnešního dne se klienti MONETA Money Bank potýkají s rozsáhlým výpadkem internetového a mobilního bankovnictví. Problémy začaly již v ranních hodinách, kdy se uživatelé nemohli přihlásit do svých účtů a provádět běžné bankovní operace. Banka potvrdila, že se jedná o technickou závadu na straně jejich systémů, která postihla značnou část klientské základny.

Mnoho klientů reportuje, že při pokusu o přihlášení do internetového bankovnictví se objevuje chybová hláška nebo systém nereaguje vůbec. Mobilní aplikace Smart Banka vykazuje podobné problémy, kdy buď není možné se přihlásit, nebo aplikace padá krátce po spuštění. Tato situace způsobuje značné komplikace zejména podnikatelům a firmám, které potřebují pravidelně kontrolovat své účty a zadávat platební příkazy.

Technické oddělení MONETA Money Bank intenzivně pracuje na odstranění závady, přičemž banka komunikuje s klienty prostřednictvím sociálních sítí a své oficiální webové stránky. Podle dostupných informací se nejedná o bezpečnostní incident, ale o technickou poruchu související s aktualizací bankovních systémů. Klienti jsou ujišťováni, že jejich finanční prostředky jsou v bezpečí a že veškeré transakce budou zpracovány, jakmile bude systém opět plně funkční.

Výpadek se dotkl i platebních terminálů a některých bankomatů, což způsobuje dodatečné komplikace při běžných nákupech a výběrech hotovosti. Banka doporučuje klientům, aby v případě nutnosti využili alternativní platební metody nebo navštívili pobočku banky, kde mohou provést nezbytné operace. Pobočky banky fungují v běžném režimu a jsou připraveny pomoci klientům s urgentními záležitostmi.

Situace vyvolává značnou nespokojenost mezi klienty, kteří své rozhořčení vyjadřují především na sociálních sítích. Mnozí poukazují na to, že podobný výpadek není první svého druhu a že banka by měla investovat více prostředků do stability svých systémů. MONETA Money Bank se za vzniklé komplikace svým klientům omlouvá a slibuje, že po vyřešení problému poskytne detailní vysvětlení příčin výpadku.

Experti na bankovní technologie upozorňují, že podobné výpadky mohou být způsobeny různými faktory, od přetížení systémů přes chyby v softwarových aktualizacích až po hardwarové poruchy. V případě dnešního výpadku se zdá, že hlavním důvodem byla komplexní aktualizace systémů, která neproběhla podle očekávání. Banka ujišťuje, že jakmile bude problém vyřešen, implementuje dodatečná opatření, aby se podobným situacím v budoucnu předešlo.

Reakce banky na vzniklou situaci

Moneta Money Bank bezprostředně po zjištění technických problémů začala intenzivně pracovat na jejich odstranění. Banka se svým klientům omluvila prostřednictvím oficiálních komunikačních kanálů a sociálních sítí, kde průběžně informovala o aktuálním stavu řešení výpadku. Vedení banky uvedlo, že problém byl způsoben komplexní technickou závadou v hlavním bankovním systému, která ovlivnila dostupnost online bankovnictví, mobilní aplikace i fungování bankomatů.

Tým IT specialistů banky ve spolupráci s externími odborníky pracoval v nepřetržitém režimu na obnovení všech služeb. Prioritou bylo zejména zajištění bezpečnosti klientských dat a prostředků, které podle ujištění banky nebyly nikdy ohroženy. Moneta zřídila speciální krizovou linku pro své klienty, kde vyškolení operátoři poskytovali aktuální informace a pomáhali řešit urgentní případy.

V rámci kompenzace nepříjemností způsobených výpadkem banka oznámila, že všem dotčeným klientům budou automaticky stornovány poplatky za bankovní služby za aktuální měsíc. Zároveň přislíbila individuální řešení případů, kdy klientům vznikla prokazatelná škoda v důsledku nefunkčnosti bankovních služeb.

Moneta také implementovala dodatečná preventivní opatření, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala. Došlo k posílení záložních systémů a modernizaci monitorovacích nástrojů pro včasnou detekci potenciálních problémů. Banka investovala značné prostředky do upgradu své technologické infrastruktury a rozšířila tým IT specialistů.

Pro transparentní komunikaci banka zřídila speciální sekci na svých webových stránkách, kde podrobně vysvětlila příčiny výpadku a kroky podniknuté k jeho řešení. Klienti zde našli také odpovědi na nejčastější dotazy a kontakty pro případné reklamace. Vedení banky zdůraznilo, že stabilita a spolehlivost bankovních služeb je jejich absolutní prioritou a že podobným situacím budou v budoucnu předcházet pomocí pravidelných zátěžových testů a modernizace systémů.

V následujících dnech banka provedla důkladnou analýzu celé situace a připravila komplexní report pro Českou národní banku jako regulátora bankovního trhu. Současně byly aktualizovány interní postupy pro řešení krizových situací a posíleny komunikační kanály pro rychlejší informování klientů v případě mimořádných událostí. Moneta také přislíbila pravidelné informování o provedených vylepšeních a modernizacích svých systémů, aby posílila důvěru klientů ve stabilitu poskytovaných služeb.

Doporučení pro klienty během výpadku

V souvislosti s aktuálním výpadkem služeb MONETA Money Bank doporučujeme klientům zachovat klid a trpělivost. Veškeré platby a transakce jsou v systému banky bezpečně zaznamenány a budou zpracovány ihned po obnovení služeb. Během výpadku není možné provádět běžné bankovní operace prostřednictvím internetového bankovnictví ani mobilní aplikace, což může způsobit značné nepříjemnosti.

Pro nezbytné platby doporučujeme klientům využít alternativní způsoby plateb, například hotovost nebo platební karty jiných bank, pokud je mají k dispozici. Platební karty MONETA Money Bank by měly fungovat pro běžné platby v obchodech i pro výběry z bankomatů, i když mohou nastat občasné komplikace. V případě urgentní potřeby hotovosti je možné navštívit kteroukoliv pobočku banky, kde pracovníci pomohou situaci individuálně řešit.

Klienti by měli počítat s tím, že veškeré naplánované platby a trvalé příkazy budou zpracovány se zpožděním, jakmile dojde k obnovení systémů. Není třeba se obávat o své finance, jelikož banka má zavedené bezpečnostní mechanismy pro ochranu prostředků klientů. Doporučujeme nepokoušet se opakovaně přihlašovat do internetového bankovnictví, protože to může vést k dalšímu přetížení systémů.

Pro aktuální informace o stavu výpadku je vhodné sledovat oficiální komunikační kanály banky, především webové stránky a sociální sítě. Technické týmy banky intenzivně pracují na odstranění problému a obnovení všech služeb v co nejkratším možném čase. Klienti mohou kontaktovat infolinku banky, je však třeba počítat s delší čekací dobou vzhledem k zvýšenému počtu dotazů.

V případě plánovaných důležitých plateb doporučujeme zvážit alternativní řešení nebo kontaktovat příjemce platby a informovat je o možném zpoždění. Banka po obnovení provozu automaticky zpracuje všechny zadané platební příkazy podle standardních postupů a priorit. Klienti nemusí po obnovení služeb znovu zadávat platební příkazy, které byly v systému již zaznamenány před výpadkem.

Je důležité mít na paměti, že podobné technické komplikace se mohou vyskytnout u jakékoliv bankovní instituce, a MONETA Money Bank má zavedené postupy pro jejich řešení. Veškeré transakce jsou během výpadku důkladně logovány a následně zpracovány tak, aby nedošlo k žádným finančním ztrátám na straně klientů. Po obnovení služeb banka poskytne detailní informace o průběhu výpadku a přijatých opatřeních pro minimalizaci podobných situací v budoucnosti.

Plánované obnovení všech služeb

Banka MONETA Money Bank v současné době intenzivně pracuje na kompletním obnovení všech svých služeb po dnešním rozsáhlém výpadku systémů. Podle oficiálního vyjádření banky by mělo dojít k postupnému náběhu všech služeb během následujících hodin. Technické týmy pracují na odstranění příčin výpadku, který postihl internetové bankovnictví, mobilní aplikaci i platební terminály. Klienti by měli získat přístup ke svým účtům a možnost provádět platební transakce nejpozději do půlnoci dnešního dne.

Banka se v průběhu dne potýkala s rozsáhlými technickými problémy, které způsobily nedostupnost většiny bankovních služeb. Výpadek se dotkl především internetového bankovnictví, mobilní aplikace Smart Banka a některých bankomatů. Mnoho klientů nemohlo provádět běžné bankovní operace, včetně kontroly zůstatků na účtech či zadávání platebních příkazů. Situace byla obzvláště komplikovaná pro podnikatele a firmy, které nemohly přijímat platby kartou přes platební terminály.

Technické týmy MONETA Money Bank identifikovaly hlavní příčinu výpadku v přetížení centrálních serverů během plánované systémové aktualizace. Obnova služeb probíhá v několika fázích, přičemž prioritou je zprovoznění základních funkcí internetového bankovnictví a platebních služeb. Následovat bude obnovení doplňkových služeb, jako jsou například správa investic či pojištění.

Banka se za vzniklé komplikace svým klientům omluvila a jako kompenzaci připravuje speciální benefity. Klienti, kteří byli výpadkem významně zasaženi, mohou očekávat individuální nabídku kompenzace. MONETA Money Bank také přijímá preventivní opatření, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala. Součástí těchto opatření je posílení záložních systémů a modernizace síťové infrastruktury.

Pro minimalizaci dopadu výpadku na klienty banka dočasně navýšila limity pro výběry z bankomatů jiných bank bez poplatků. Zároveň prodloužila otevírací dobu svých poboček, aby mohli klienti řešit neodkladné záležitosti osobně. Klientské centrum banky posílilo svou kapacitu a je připraveno zodpovídat dotazy klientů ohledně výpadku a následného obnovení služeb.

Kompletní obnovení všech služeb by mělo být dokončeno nejpozději do zítřejšího rána. Banka doporučuje klientům sledovat její oficiální komunikační kanály, kde budou průběžně zveřejňovány aktuální informace o stavu jednotlivých služeb. V případě jakýchkoliv problémů či nejasností mohou klienti kontaktovat non-stop linku klientské podpory, která je plně k dispozici pro řešení všech souvisejících dotazů a požadavků.

Kontakty na zákaznickou podporu banky

V případě aktuálního výpadku služeb banky Moneta Money Bank je možné využít několik způsobů, jak kontaktovat zákaznickou podporu. Hlavní telefonní linka zákaznické podpory 224 443 636 je dostupná nepřetržitě 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Je důležité počítat s tím, že během probíhajícího výpadku může být čekací doba na spojení s operátorem delší než obvykle z důvodu zvýšeného počtu volajících klientů.

Pro méně urgentní záležitosti je možné využít také emailovou komunikaci na adrese info@moneta.cz, kde banka odpovídá zpravidla do 24 hodin. V době výpadku systémů však může být reakční doba prodloužena. Klienti mohou také využít kontaktní formulář na webových stránkách banky, který je přístupný i v případě částečného výpadku online bankovnictví.

Banka provozuje také zákaznickou podporu přes sociální sítě, konkrétně na Facebooku a Twitteru, kde pravidelně zveřejňuje aktuální informace o případných výpadcích a jejich řešení. Tyto kanály jsou zvláště užitečné při plošných výpadcích, kdy banka zde sdílí důležité informace a předpokládanou dobu obnovení služeb.

Pro prémiové klienty s Premium nebo Gold účtem je k dispozici speciální linka prémiové péče 224 443 322, která obvykle nabízí kratší čekací doby. I tato linka však může být v době výpadku přetížená. Korporátní klienti mohou využít dedikovanou linku firemního bankovnictví.

V případě problémů s platební kartou je možné využít non-stop linku 224 443 636 pro blokaci karty. Tato služba funguje nezávisle na případném výpadku ostatních bankovních systémů. Pro urgentní případy týkající se zahraničních transakcí je k dispozici mezinárodní linka +420 224 443 636.

Na pobočkách banky je během standardní otevírací doby k dispozici osobní asistence, nicméně během systémového výpadku mohou být některé služby omezené. Doporučuje se před návštěvou pobočky ověřit aktuální situaci telefonicky. Pobočky jsou obvykle schopné poskytovat základní služby i během výpadku, například výběry hotovosti do určitého limitu.

Pro klienty využívající Smart Banku je v aplikaci integrovaný chat s podporou, který však může být během výpadku systémů nedostupný. Alternativně lze využít sekci Časté dotazy na webových stránkách banky, kde jsou uvedeny postupy pro řešení běžných problémů a aktuální informace o probíhajících výpadcích.

Banka se snaží o všech významných výpadcích informovat s předstihem prostřednictvím SMS zpráv a emailových notifikací. Pro ověření aktuálního stavu služeb je možné navštívit speciální stránku status.moneta.cz, kde jsou v reálném čase zobrazovány informace o dostupnosti jednotlivých služeb a systémů banky.

Publikováno: 17. 04. 2025

Kategorie: Finance